A study of the efficiency as a usability characteristic in E-learning environment
Maria Todorova, Lilyana Koleva, Elena Koleva
The world of technology is changing at an extremely fast pace. Covid-19 has given further impetus to modernization in education, and it seems unlikely that schools and universities will continue to function as they did before the pandemic. But what is the human cost of this global transformation? With the development of the information society, the human potential for perception, processing, and storage and transmission of information is facing new challenges. Usability is a way of thinking in which the user experience and the specific users are at the center. The term is applicable wherever there is an interaction of people with a product or service. The product or service is convenient and satisfying to use and allows users to perform the work for which it is intended (effectiveness) with a minimum of time, mental, financial, and other resources (efficiency) and to be satisfied with the result or process (satisfaction). A study was conducted to assess subjective usability when working with ICT with an emphasis on the efficiency of such training.
Светът на технологиите се променя с изключително бързи темпове. Covid-19 даде допълнителен тласък на модернизацията в образованието и изглежда малко вероятно учебните заведения да продължат да функционират така, както преди избухването на пандемията. Но каква е човешката цена на тази глобална трансформация? С развитието на информационното общество, човешкият потенциал за възприемане, обработка и съхранение и предаване на информация е поставен пред нови предизвикателства. Използваемостта е начин на мислене, при който отправна точка са потребителското изживяване и конкретните потребители. Понятието е приложимо навсякъде, където има взаимодействие на човек с продукт или услуга. Използваемият продукт или услуга е лесен, удобен, удовлетворяващ и позволява на потребителите да извършат работата, за която е предназначен (ефективност) с минимум разход на време, психични, финансови и др. ресурси (ефикасност) и да са доволни от резултата или процеса (удовлетвореност).
Cite this article as:
Todorova M., Koleva L., Koleva E. A study of the efficiency as a usability characteristic in E-learning environment. Electrotechnica & Electronica (Е+Е), Vol. 55 (3-4), 2020, pp.49-56, ISSN: 0861-4717 (Print), 2603-5421 (Online)